Social Icons

Pages

5.16.2012

DAKWAH : ANALOGI "LENSA KAMERA"

ANALOGI “LENSA KAMERA…”??

 Lensa Kamera??  Jenis Kamera??  Photographer??

APA  KAITANNYA  DENGAN  DAKWAH..??

Seperti apa yang telah saya post di “FB” pada 12 Mei lalu,

Saya menyatakan :-

“LENSA KAMERA” haruslah digunakan bersesuaian dengan jenis sesebuah “KAMERA” itu, sama seperti seseorang “DAIE” (pendakwah) yang perlu “BIJAK & KREATIF” menggunakan “METHOD DAKWAH” yang sesuai kepada setiap golongan “MAD’UNYA

Inilah benda yang saya nak sampaikan,  seperti yang kita ketahui, untuk berdakwah, perlu bina strategibukan hanya sekadar “BAKOR JEE” hehe

RASIONALnyaa
sebab terdapat banyak golongan mad’u yang datang daripada pelbagai latar belakang (masalah) Saya juga merupakan golongan mad’u, So, untuk berdakwah kepada saya, kalian perlu tahu apa sebenarnya permasalahan jiwa yg dialami oleh saya, kenalpasti baik2, kemudian susun strategi bagaimana untuk me”REMOVE” @ menyelesaikan  permasalahan dalam diri saya.. penyakit apakah yg melanda diri saya ini, .. Then, pandai2lah meng”APLIKASI”kan strategi yg dibina tadi ke atas diri saya.. asalkan bersesuaian dan boleh diterima begitu juga untuk mad’u2 yg lain Apa yang penting???
“DAKWAH BILHIKMAH”


TAPI
Hidayah milik mutlak ALLAH SWT segala2nya milik-NYA kita hanya mampu berusaha menarik golongan ini (termasuk diri saya sendiri) dalam proses “PENGHIJRAHAN” DOA itu mestilah tidak putus2… ­


0 comments:

Post a Comment